slarvar fram gamla minnen

Senaste tiden har det slagit mig vilket enormt samvete jag har.. och vilka skuldkänslor!
Av någon anledning har jag börjat älta allt möjligt i mitt förflutna, grejer jag gjort eller sagt fel, till och med gånger jag tittat på ett visst sätt på någon och sen känt mig dum i efterhand. 
Det låter som något man får "komma över" och det är vad jag försöker intala mig själv också, men det har vuxit till ett riktigt problem nu. En stor del av min vakna tid går till att sitta och må dåligt över saker jag gjort eller sagt ibland för flera år sen. Jag gör allt för att distrahera mig från dessa tankarna men det blir så övermäktigt och jag kan ibland må fysiskt illa eller få häftig huvudvärk när det tar över. 
Det har gått så långt att den enda lösningen jag ser är att faktiskt ta livet av mig, vilket är helt absurt eftersom jag  mår bra i övrigt. Livet flyter på och jag har det bra, men det äter upp mig innifrån att känna såhär varenda "lediga" stund. Jag fattar inte var det kommer ifrån och varför det blivit en så stor och jobbig grej. Det är som att min hjärna till varje pris vill motarbeta mig och hindra mig från att fungera.
 
Jag har inte tagit upp detta med någon eftersom jag själv känner att det är något jag helt enkelt måste komma över, inga konstigheter. Vill väl inte höra "det är inget att hänga upp sig på" antar jag. Det är ju min åsikt också men jag kan verkligen inte komma ifrån dessa tankar och känslor. Nu fick jag ventilera lite iallafall.
Allmänt | |
Upp