KANSKE

Kväll igen. Fick nattmedicinen en timme för sent då det varit lite stökigt på avdelningen ikväll. Är rädd att det blir ännu en lång natt. Vill sova samtidigt som jag är rädd för det. Skum känsla. 
 
Ligger och tänker på gamla grejer. Vänner jag haft. Grejer jag gjort. Ställen jag varit på. 
Ibland längtar jag bakåt, det är ju inte så lönt men.. ja. 
 
Mellan 13 och 18 års ålder hade jag massor av vänner omkring mig, folk jag trivdes med och som gjorde mig glad. Hade många olika vänkretsar osv. Vad hände egentligen? Varför finns så få kvar? Varför träffar jag aldrig dessa människor längre, varför känner vi inte varandra? 
Det är lustigt vilka vändningar livet tar ibland. Vet inte om jag ska se tillbaka med glädje eller sorg. Glädje är väl det bästa. Hela livet har jag ju faktiskt inte mått dåligt, det har funnits många ljusa stunder. 
 
Nu ska jag försöka sova, med glada minnen i huvudet. 
Allmänt, Historia | |
Upp