ANLEDNINGAR

Jag försöker leva. Jag försöker tänka på varför även om det känns svårt.
 
Suicide doesn't take the pain away, it gives it to someone else. 
 
Jag vill inte att min systerdotter har en moster som gav upp, att någon ska få förklara för henne vad självmord är.
Jag vill inte att min familj ska behöva lida resten av livet för att jag lider just nu.
Jag vill leva med min sambo, utvecklas tillsammans med honom.
Jag vill ta hand om mina djur och vara deras trygghet.
Jag vill leva ett normalt liv med utbildning, jobb, kanske barn i framtiden. 
Jag behöver ta mig igenom detta.
 
Idag går jag på långpermission, torsdag till måndag. Det känns nervöst men ganska skönt. Jag blir inte utskriven nästa vecka som jag trodde utan läkaren vill trappa ut en del mediciner först. Det är nog bra, så slipper jag hamna på ruta ett om symptomen kommer tillbaka. 
Allmänt | |
Upp