ATT BEARBETA

Jag försöker bearbeta allt som hänt de sex senaste veckorna. Skriv! Sa någon. Så jag har försökt. Detta blir ett rörigt inlägg men det är ett utdrag av vad jag skrivit.. det kändes lite lättare att se på om jag rimmade lite, vet inte varför. 
 
Patienten lider av en allvarlig psykisk störning. 
 
För att det finns hinder på vägen som alla kan snubbla på. 
För att någon förstår.
För att någon inte förstår.
För att det finns hopp. 
För att vilja be om ursäkt för allt.
För att det finns fler.
För att vilja leva.
För att inte vilja leva.
För att inte veta. 
 
 
Inuti hjärtat
Utanför hjärnan
 
Hur många gånger ska jag inte förstå
För att lära mig hur illa det kan gå
 
Inuti kroppen
Utanför själen
 
Hur mycket ska jag orka
Vad kan hjälpa mot denna känslotorka
 
När det inte finns några medel kvar
När mina sista ansträngningar bara är självförsvar
 
Jag vet inte åt vilket håll vägen går
Om det är lönt att sy ihop mina smutsiga sår
Kanske är jag påväg hem till slut
Nu kan jag ångra att jag ens gav mig ut
 
Jag försvann in i en verklighet
Ett ställe som ingen vet
Allting kändes annorlunda
Jag ville men kunde inte blunda
Allmänt | |
Upp