jag?

Idag har jag haft en ganska bra dag. Jag har inte gjort något speciellt, mest tagit det lugnt framför tvn. 
 
Tänkte på hur jag framstår här på bloggen. Det blir ju väldigt mycket sjukdomsinlägg eller vad man ska kalla det.. och det skiljer sig enooormt mycket från hur jag är i verkligheten. Faktum är att väldigt få människor känner till min sjukdom närmre än "jag är sjukskriven". Hade det inte varit för att jag är sjukskriven (eller ja, har aktivitetsersättning) så skulle ännu färre människor ha en aning. Jag gillar inte alls att prata om min sjukdom mer än med mina närmsta och hade gärna sluppit att ens nämna sjukskrivningen för utomstående.. men jag kan ju inte hitta på att jag har ett jobb. Jag vet inte varför det känns så trist att prata om men det har väl att göra med rädslan för fördomar och okunskap. Träffar jag någon med liknande problematik känns det helt annorlunda men det är inte särskilt ofta det händer utöver gångerna jag är inlagd. Jag känner inte direkt någon annan med denna typen av problem förutom min sambo. 
Detta är väl anledningen till att bloggen är anonym.. ett sätt att ventilera utan att behöva säga någonting. Jag kan prata med min sambo och närmsta anhöriga men ibland är det skönt att kunna skriva. 
 
Tjohej
Allmänt | |
Upp