--

Jag har börjat vända på dygnet lite. Har svårt att sova på nätterna men somnar gärna till i soffan under dagen. 
Jag försökte halvera min sömnmedicin (imovane) men det fungerade inte så nu tar jag samma dos som innan. Det kan hända att jag vant mig vid dosen och att den skulle behöva höjas, men jag aktar mig för det.. att bli beroende av sömnmedicin är verkligen ingen höjdare. 
 
Igår sänktes min zyprexa till 12,5 mg. Vi provade att sänka den för ca 5 veckor sen men då reagerade jag på sänkningen och kände av lite symptom, väldrigt lindrigt men vi bestämde oss för att höja upp den igen. För 2 veckor sen kom vi överens (jag och min kontaktperson) om att prova sänka den igen. Sist den sänktes gjordes det utan förvarning så jag hann inte ställa mig in på att tänka lite extra på rutiner osv som är viktigt när man ska trappa ut medicin för att inte få bakslag lika lätt. Det gick lite fel till då varken jag eller min närmsta kontakt på mottagningen visste att medicinen skulle sänkas så vi hade inte heller så tät kontakt som även det är viktigt när en medicin trappas ut, iallafall för mig. Men denna gången är det iallafall planerat så förhoppningsvis går det vägen.
Meningen är att den ska trappas ut helt. 
 
Nu är jag trött så jag ska ta tillfället i akt och gå och lägga mig.
Tack å gonatt
Allmänt | |
Upp