UTSKRIVNING, NÅGON?

Nä, inte för mig tyvärr.
Jag har lagt märke till att många blir utskrivna väldigt fort på denna avdelningen, typ inom en till två veckor. Många är inlagda frivilligt och vill verkligen ha hjälp men blir "utkastade". Jag känner mig som ett as som sitter här på lpt och tar upp en plats fast jag inte vill.. ge den till någon som vill ha hjälp istället. 
Det är stor skillnad mot psykosavdelningarna där folk blir kvar ett rätt bra tag för det mesta. Men det finns väl någon anledning till att det är så tänker jag. 
 
Undrar över anledningen till att läkaren tog bort min medicin vid 12. Kanske för att se om jag klarade mig utan den, kanske för att jag är tvungen att klara mig utan den. Jag vill ju inte ens ha den egentligen men kände idag att jag blev otroligt uppvarvad och orolig utan den. Det ska tas upp på genomgången imorgon iallafall, så får jag se om han sätter in den igen eller kör på utan den. Det blev ju inte sämre för att han tog bort den egentligen utan bara svårare att hantera. Men det är väl sämre antar jag. Vet inte hur många dagar jag ätit den men det kan inte vara så många dagar, tvivlar på att jag redan blivit så van vid att ha den i systemet att det är därför det blev jobbigt. 
 
Nu är det kväll och om några timmar kan jag gå och lägga mig. Det ska bli skönt efter en så dryg dag. Önskar bara att jag fick gå hem och lägga mig istället. Hem till mig. Hem till mitt riktiga hem med mitt riktiga liv. 
Allmänt, Psyk | |
Upp