IMPERATIVA RÖSTER NÅGON?

Nu blir jag fan galen. Har fått papperna inför förvaltningsrätten på torsdag.
I papperna står det alltid "omständigheter" om patienten, mig med andra ord.
Det som är den "värsta" omständigheten verkar vara att jag hör röster som säger att jag ska ta livet av mig - det stämmer inte. Jag har inga som helst tankar eller planer på att skada mig själv och det har jag upprepade gånger berättat för personal och läkare. Jag TRODDE i början av min inläggning att rösterna menade att jag skulle ta livet av mig, något jag senare fick ett meddelande om att det inte va så. Det är någon annan de menar. Detta har jag sagt säkert i flera veckor. Ändå bygger hela läkarens mål på att jag alltså hör röster som säger att jag ska ta livet av mig. Jag har ingen som helst lust att ta upp detta i rätten och kommer medge tvångsvård, men självklart kommer jag svara ärligt när den sakkunniga frågar mig om det stämmer att det är så. 
 
Imorgon kommer jag att ha ett läkarsamtal där jag kommer ta upp detta, har även bett om att få prata med en personal ikväll om det och få det antecknat i min journal. Hur läkaren har kunnat missa att jag inte är självmordsbenägen vet jag inte, jag har som sagt förklarat det för varenda personal jag pratat med om detta.
 
Känner mig så frustrerad. Är det därför han har mig här, för att han tror att jag ska ta livet av mig? Isåfall kommer jag väl bli utskriven direkt när han förstår att det inte är så. Jag kan ju hoppas. 
 
Vill prata ut om detta NU. Tur jag har ett inbokat samtal imorgon, som egentligen är tänkt att vara en del av utredningen, men som kommer gå åt till att jag förklarar för honom att jag inte kommer ta livet av mig. Han beskriver en situation med ett problem som inte finns. 
 
Nu har jag fått ur mig det iallafall. Förhoppningsvis finns det någon personal jag kan prata med om det senare också. 
Allmänt, Lpt, Psyk | |
Upp