BABY, DID YOU FORGET TO TAKE YOUR MEDS?

Ligger i sängen och känner mig orolig. Just nu oroar jag mig över medicinerna jag tar. Tänk om de förstör min hjärna? Bestående skador typ. Tänk om jag alltid kommer vara zyprexa-trög? Ibland får jag sån fruktansvärd ångest pga att jag äter medicin och gjort i 10 år.
Nu har jag inte ätit antipsykotisk medicin i 10 år och det är den jag är mest rädd för, men ändå.. hur mycket påverkar det mig egentligen? Min förmåga att tänka osv?
 
Jag är helt övertygad om att medicinen har negativ inverkan på mig, men inte hur mycket. Sen ska den ju ha positiv inverkan också, vilket är svårt att se just nu. Förutom det självklara, utebliven lugnande medicin är lika med oro. Är rädd att jag ska fastna i en medicinering som inte är optimal för mig. Men det är bra att det görs en utredning så kanske de får en bättre bild av vad jag behöver. Jag hoppas det.
 
Annars har det varit en lugn kväll, jag har kunnat sitta i allrummet och prata med de andra patienterna och personalen. Senaste veckan har jag mest varit på mitt rum tydligen. Personalen har bättre koll på det än vad jag har. 
 
Är lite nervös inför imorgon, hur det blir med kl 12 medicinen osv. Även inför om jag får kallelse till förvaltningsrätten. Vi får se, jag försöker att inte oroa mig. Det hjälper ju inte. 
Allmänt | |
Upp